onsdag 21 april 2010

tuff tuff...

Jobbar för tillfället inne i Göteborg, tänkte då eftersom jag är ganska ekonomisk (host host) av mig att jag ska börja ta tåget in i stället för bilen. Duktigt av mig. Men ganska krångligt. I går tog jag bilen till kb station men då fanns inga lediga p platser så det slutade men att jag missade tåget och fick ta bilen till stan ändå. I dag var jag duktig och var i tid, fick en parkering och hann med tåget. Men på vägen hem sitter ja goch babblar med en tjej så jag glömmer att gå av tåget där min bil står och väntar...trycker hysteriskt på alla stopp knappar men tåget tuffar vidare. En hygglig kvinna erbjuder sig att vid nästa hållplats kan jag få åka med i hennes bil tillbaks. Jag tackar och hänger på denna främmande kvinna. Väl inne i min egen bil sitter jag o halv slumrar när jag kör, sitter och funderar över ett jobb erbjudande jag nyss fått och tänker inte alls på vart jag åker. Jag följer efter lastbilen framför. Inte förrän när jag åker förbi en mack vid sandsjöbacka upptäcker jag att jag är på väg in mot stan igen.Tröttsamt, in i rondell vidilandvetter och sen hem igen.
Inget mer tuffande för mig det var nog inte riktigt min grej. Det får bli bilen framöver.
Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar