måndag 24 maj 2010

pool liv!

Altan liv är underbart. Vår familj har verkligen flyttat ut på altanen nu, här äts frukost lunch och grill midag. kidzen är ute från de vaknar tills man släpar in dem ( först får man leta och jaga dem runt området)på kvällen. Gillar...men huset på insidan förfaller på nåt sätt ingen vill vara inne o fixa, så då är vi ute ännu längre. Barnen har tjatat i helgen och vill att vi ska ta fram poolen. Suck suck...jag köpte nämligen en sån där rund stor hög sak som man ställer på gräsmattan förra våren, sen ringde jag till J och bad honom komma hem på lunchen och bara hjälpa mig lite snabbt att sätta upp den nya sommar presenten. Han blev ju som vanligt ganska matt på mig när han insåg att det där skulle ta en halv dag. Det gjorde det inte utan det tog typ 3 dar. För stor för ojämn matta. Tillslut var den uppe & barnen & alla kompisar var super glada. Jag hade ju hoppats på att J skulle få mer smak för pool så att vi denna sommaren skulle gräva en riktig pool. Det fick han verkligen inte utan tyckte inte alls om den och sa att han aldrig ville ha någon pool och att den nu var mitt ansvar. Det gick ju sådär. Lite för mycket städning och bök med rengöring, så jag hade tänkt strunta i att sätta upp den i år. Men barnen verkade inte gilla ide'n. Jag ville ju ha en sån pool som på bilden....tänk att få ligga där & slappa & dricka rose' medans barnen plaskar lite smått....& J går runt med håven. kan inte fatta att man inte vill ha det sådär!? Det ser ju jätte härligt ut.
puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar