torsdag 27 maj 2010

Slut tuggat.

Igår låg den utrullad...röda mattan! Jag gick långsamt fram med mina höga klackar och kände efter ordentligt...jag trivdes! Det bjöds på skumpa sen var det dags för att se filmen Sex in the city 2. Den var helt grymt bra!! Jag älskar alla avsnitt och filmerna så det kunde ju såklart inte bli dåligt. De är helt underbara karaktärer och de lever fantastiska liv. Sååå fina klänningar och alla väskor som man bara VILL HA! Denna filmen handlar mycket om relationer, äktenskap och kärlek, den fick ialla fall mig till att fundera lite kring detta. Hur har jag det i mitt äktenskap egentligen? Ger jag vad jag borde? Får jag det jag vill ha? Hmmm ibland tuggar livet liksom bara på och det blir lite segt sen spottar man ut sig den där härliga komentaren som kanske inte var riktigt genomtänkt och så blir det att vi går in i våra hubbabubblor och stannar där tills någon envis säger de svåra orden förlåt. Det ska bli ändring på det, inga fler tuggummin i vår familj. Livet och kärleken går ut på att ge & ta, visa respekt och ha kul! Inte så krångligt...eller...?Jag tycker att vi har det fantstiskt bra och jag tror att jag ger en hel del. Men jag har ju ett stort behov av att få få & få. Det kan ju bli svårt att ändra men det kanske jämnar ut sig om jag ger ger & ger.


Puss & kärlek

anna

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Jag kan se framför mig hur du tar dig fram svävande över den röda mattan. Det ser bra ut!
    Vilken karaktär skulle passa dig?
    kanske alla!!!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar röda mattan. Och jag skulle välja Carrie för alla skorna ;-)
    Kram på dig.

    SvaraRadera