tisdag 1 juni 2010

morgon rutiner

Vaknade i morse av att det luktade nybakat i hela huset. Det är så härligt att vakna till den doften det får en på bra humör och jag har inga problem att gå upp denna morgon. Johan hade bakat scones. Han är riktigt bra på det och han får dem så där fluffigt perfekta. Och han gör det faktiskt ganska ofta vilket jag tycker e bra.Yummi Yummi! Vi har lite konstiga frukostvanor i vår familj och vi äter ganska splittrat. Elliot äter alltid frukost på sitt rum (dåligt morgon humör, lugnast så) det tycker han är mysigt, Viggo äter sin frukost i ca 1 timma framför tv:n, Rasmus äter som en normal i köket, Johan vet jag inte riktigt vart men jag tror han sitter framför datorn och läser nyheterna om han inte springer runt och letar kläder och jag tar gärna min frukost ute på altanen där det är tyst och lugnt och ingen som pratar med mig. Jag är ingen morgonmänniska. Så inte så mycket småprat på morgonen hemma hos oss. Däremot äter vi alltid (nästan) middag i hop på kvällen, det är en perfekt stund på dagen när alla är samlade runt det stora bordet och snicksnackar om dagen och äter gott.

Idag tog jag min kaffe och min nybakta scones och satt på altanen och njöt, det är en härlig känsla när solen lyser, fåglarna kvittrar och det luktar blommor....

De är så vackert nu när det börjar blomma. Vackra färger cerise & lila...


Syrenen doftar såååå härligt, sommar!!




Hoppas ni får en bra dag ute i solen!

puss anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar