tisdag 27 juli 2010

vi drar på loppis!


Igår var det regn heeela lååånga dagen! Regn + liten stuga + tre killar = nu slår vi ihjäl varandra! Vi bestämde oss för att åka på en loppis tour, jag och killarna älskar det medans J tycker det är såå trist och bara en massa skit. Han fick stanna hemma och måla istället.För en sekund eller kanske någon minut tänkte jag, tänk om jag lämnar killarna här sätter mig i bilen och drar så får de bli kvar här på loppis och kanske köper någon annan dem tillslut för en billig peng. Vad tyst & skönt det hade varit . Inget mer slagsmål, gap eller skrik. Men nej hemska tanke så kan man ju inte göra. De är ju ganksa goa ändå ( iallafall i bland). Vi var borta i flera timmar och hittade både bra, mindre bra och katastrofala loppisar. V tjatade nästan hål i huvudet på alla som jobbade där, "vad kostar denna? När jag går på loppis så blir jag lite nostalgisk och vill köpa gamla plåt kakburkar, vågar och gammalt porslin, men vart ska jag ha det? Jag har inget gammalt torp och vill ju egentligen inte alls ha de sakerna hemma och jag har redan massvis av det som bara ligger i  källarn. Vi fick ialla fall köpt varsitt fynd under dagen.
E i sina nya solglasögon som han fyndade.
V ville gärna köpa "pulkan", snälla mamma vi kan väl köpa den coola pulkan.
Jag fyndade en gamal socker låda. Den behöver lite fix & kärlek men sen blir den nog fin fin till.....?
puss & kram
anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar