onsdag 12 maj 2010

Queen of pizza!!

Jag fullkomligt ÄLSKAR pizza! Hemma gjord annars kan det kvitta. Det är sååå himla gott å det är enkelt å det uppskattas av hela familjen, vilket = stort +. Förr köpte jag med mig degen på pizzerian, för jag är ganska bekväm men gillar inte pizzerians egna flottiga, fast nu gör jag den själv och den blir lika god och den är enkel att göra (det får inte bli krångligt för mig). Sen lägger jag upp alla pålägg i söta skålar så får alla dekorera & grädda sin egen pizza. Jag har få men vansinnigt goda pålägg på min. Jag lägger först en kryddig tomatsås (färdigköpt) sen hackad vitlök och ost, sen gräddas den och när den kommer ut lägger jag på 2 nävar ruccola, färska små tomater, massvis med parmesan & sen balsamico (fikon) mmmmmm......




åååå ett gott rödvin till det så är kvällen mer än räddad! Gillar gillar. När jag står där och snurrar me degen i luften & försöker impa på J & kidzen känner jag mig som att jag faktiskt är queen of pizza! Recept fås på begäran. Ha en underbar kväll!
puss anna









2 kommentarer:

  1. Vill gärna ha pizzareceptet bums!!! Låter ju så smaskigt gott...mmm...Inte kan det vara så krångligt heller,jag känner ju dig :)

    SvaraRadera
  2. pizza recept på väg. Puss!

    SvaraRadera